مقالات علمی و بیس حسابداری 2022| مقاله ترجمه شده ISI

بانک مقالات بیس و مقالات ترجمه شده حسابداری 2022-2020

مقالات علمی و بیس حسابداری 2022| مقاله ترجمه شده ISI

بانک مقالات بیس و مقالات ترجمه شده حسابداری 2022-2020

مقاله محاسبات ابری در حسابداری با ترجمه 2020 الزویر


چکیده

امروزه محاسبات ابری و برنامه های کاربردی موبایل، دیگر کلمه ی ناآشنا وغریبی نیستند، بلکه منابع مهمی در استراتژی های کسب وکار شرکت ها می باشند. SMEهای بیشتر و بیشتری این موضوع را اتخاذ کرده و در حال حاضر در حال استفاده از فناوری های محاسبات ابری وتلفن همراه هستند. شرکت های بزرگ، مراکز داده های بزرگ، ابر خصوصی و ابر هیبریدی خود را به عنوان پشتیبانی برای فرآیندهایشان در معماری خدمات مشترک، توسعه داده اند.

از آنجا که سیستم های اطلاعات حسابداری(AIS)، یک سری از اطلاعات حساس و محرمانه (به طور کلی معین، پایگاه داده های حقوق و دستمزد، و پایگاه داده های مالی)، را پردازش و ذخیره کرده اند، اتخاذ تکنولوژهای ابری و تلفن همراه، نیاز به تحلیل دقیقی از اطلاعات و امنیت نرم افزاری دارد. در این مقاله، براساس تحقیقات کمی از منابع موجود و عمل تخصصی، ما تمایل به ترکیب پتانسیل فناوری های ابری و تلفن همراه در AIS داریم. ما همچنین یک تجزیه وتحلیل SWOT از این فناوری ها در زمینه ی AIS ارائه داده ایم.

کلید واژه: سیستم های اطلاعات حسابداری؛ حسابداری همراه؛ محاسبات ابری.

———————————–

عنوان اصلی مقاله:  Global perspectives on accounting information systems: mobile and cloud approach

ترجمه فارسی عنوان:  دیدگاه های جهانی در مورد سیستم های اطلاعاتی حسابداری: رویکرد تلفن همراه و محاسبات ابری

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۳ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده حسابداری 2020

رداشت دانشجویان آموزش از راه دور حسابداری از ادغام رسانه های اجتماعی

چکیده

پشتیبانی آنلاین دانشجویان اغلب با موسسات آموزش از راه دور سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اما در آفریقای جنوبی، این به عنوان یک چالش برای آموزش دهندگان باقی می ماند، چرا که همه ی دانشجویان به آن دسترسی نداشته و استطاعت استفاده ی منظم از اینترنت را ندارند. با این حال، چون بسیاری از دانشجویان در دانشگاه آفریقای جنوبی (Unisa)، یک موسسه از راه دور، دارای تلفن همراه هستند، فرصتی برای دانشگاهیان برای استفاده از رسانه های اجتماعی پدیدار شده است.

اساتید حسابداری، تعدادی از برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی را در ماژول سال دوم گنجانده اند و براساس مدارک ارائه شده، واضح است که استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند آموزش و یادگیری حسابداری را بالا ببرد.

کلید واژه ها: BBM؛ آموزش از راه دور؛ فیس بوک؛ نظریه Holmberg؛ Mxit؛ رسانه های اجتماعی؛ آفریقای جنوبی، درک و برداشت های دانشجو، واتساپ.

———————————————

عنوان اصلی مقاله:  Distance education accounting students’ perceptions of social media integration

ترجمه فارسی عنوان:  برداشت دانشجویان آموزش از راه دور حسابداری از ادغام رسانه های اجتماعی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده اطلاعات حسابداری - 2020


چکیده

کیفیت اطلاعات حسابداری، به وسیله ی ظرفیت آن برای تصرف واقعیت در مورد موقعیت مالی و عملکرد شرکت ها در مقابله با اعضای علاقه مند، تعیین شده اند.در بورس اوراق بهادار، کیفیت اطلاعات حسابداری مشاهده شده از نقطه نظر اعتبار را می توان از طریق نفوذ نتایج در صورتهای مالی ارزش بازار این شرکت ها، ارزیابی کرد. هدف از این پژوهش، برآورد و آزمون وجود تأثیر اطلاعات حسابداری در ارزش بازار، براساس رگرسیون خطی چندگانه است. نمونه های آنالیز شده، شامل BSE 64شرکت های ثبت شده، مابین سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ می باشد که داده های آن از صورتهای مالی سالانه وموقت جمع آوری شده اند. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی موقت، تأثیر بیشتری بر ارزش بازار نسبت به اطلاعات در صورتهای مالی سالانه، دارد.

کلید واژه ها: ارزش منصفانه، اطلاعات حسابداری، ارزش دفتری، درآمد، ارزش بازار.

——————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Fair value accounting and market reaction: evidence from Romanian listed companies

ترجمه فارسی عنوان:  حسابداری ارزش منصفانه و واکنش بازار: شواهد از شرکت های ثبت شده ی رومانیایی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۱ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده گزارشگری مالی 2020


چکیده
در حال حاضر شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) در حوزه های قضایی مختلف، توجه بسیار زیادی را بخود جلب کرده اند و در نتیجه معرفی استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) برای شرکت های کوچک و متوسط، به عرصه حسابداری جهانی وارد شده اند. این مطالعه به بررسی انتقادی IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط از جمله روند توسعه و پیاده سازی استانداردها می پردازد. علاوه بر این، به منظور بررسی مسائل و موضوعات مربوط به توسعه و پیاده سازی IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط، این مطالعه از چارچوب دیدگاه سودمندی برای تصمیم گیری و تئوری سلسله مراتب استفاده می کند. این مطالعه شواهدی را ارائه می کند که اتخاذ IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط، چالشی برای نهادهای غیر عمومی پاسخگو بوده اند و چندین موضوعات مفهومی و عملی با IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط وجود دارد. با انجام این مطالعه، تجزیه و تحلیل ها و بینش ارائه شده مفاهیمی برای تجدید نظر در IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط ارائه خواهد کرد و در بیان پیچیدگی های آینده در روند همگرایی SME کمک خواهد کرد.

کلید واژه ها:IFRS برای شرکت های کوچک و متوسط، همگرایی حسابداری، سازمان های غیر عمومی پاسخگو، SME ها، تحول گزارشگری مالی

————————————————-

عنوان اصلی مقاله:   Issues in the adoption of international financial reporting standards (IFRS) for small and medium-sized enterprises (SMES)

ترجمه فارسی عنوان: مسائل اتخاذ استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) برای شرکت های کوچک و متوسط (SME)

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۴ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۳۸ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده حقوق صاحبان سهام -2020


چکیده

تاثیرات چرخه‌ی عمر شرکت بر هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. با استفاده از نمونه‌ی گرفته‌شده از شرکت‌های استرالیایی در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲، مشاهده شد که هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه در طول چرخه‌ی عمر شرکت متفاوت است. بویژه، با استفاده از مدل چرخه‌ی عمر دیکنسون (۲۰۱۱) نتایج نشان داد که هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه در مراحل تشکیل و افول شرکت بالاتر است و در مراحل رشد و بلوغ شرکت پایین‌تر است و این مفهوم مشابه الگویی یو شکل می‌باشد. با استفاده از مدل چرخه‌ی عمر دی‌آنجلو، دی‌آنجلو و استالز (۲۰۰۶) _سود تقسیم بر ترکیب سرمایه‌ی مشارکتی_ نیز نتایج تحقیق نشان داد هنگامی که سودهای انباشته پس از کنترل سایر ویژگی‌های شرکت با نسبتی از مجموع دارایی‌ها افزایش می‌یابند، هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه کاهش یافت و هیچ‌گونه ناهمگونی مشاهده نشد. تحکیم این نتایج با استفاده از یک مجموعه آزمون‌های حساسیت نشان داده شده است.

کلیدواژه‌ها: هزینه‌ی حقوق صاحبان سهام، چرخه‌ی عمر شرکت، حقوق صاحبان سهام تحصیل‌شده، سرمایه‌ی مشارکتی.

———————————-

عنوان اصلی مقاله:  Corporate life cycle and cost of equity capital

ترجمه فارسی عنوان:  چرخه‌ی عمر شرکت و هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۲ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه