مقالات علمی و بیس حسابداری 2022| مقاله ترجمه شده ISI

بانک مقالات بیس و مقالات ترجمه شده حسابداری 2022-2020

مقالات علمی و بیس حسابداری 2022| مقاله ترجمه شده ISI

بانک مقالات بیس و مقالات ترجمه شده حسابداری 2022-2020

مقاله بیس ترجمه شده حسابداری دولتی 2020

چکیده:

در رابطه با مبحث دولت الکترونیک متون و منابع (ادبیات) قابل توجهی وجود دارد که در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات به مثابه ی ابزاری جهت کاهش نقش دیوان سالاریِ سازمان های دولتی به بحث می پردازد. هدف این مقاله ارائه ی گفتمانی انتقادی از این منابع و متون و ارائه ی استدلالی مکمل با توجه به بکارگیری ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش عمومی به منظور حمایت از عملکردهای سازمان های دیوان سالار می باشد. بر پایه ی یافته های حاصل از مطالعه ی موردی از شهرداری ونیزِ ایتالیا، مقاله ی حاضر در مورد اینکه چگونه فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند در جهت حمایت و نه امحاء بوروکراسی مورد استفاده قرار گیرد، به بحث می پردازد. مقاله ی حاضر با استفاده از مفاهیم دیوان سالاری الکترونیک و تعطیلی و ساده سازی کارکردی پیشنهاد و نیز حمایت می کند از این استدلال که دیوان سالاری در آنجا که سیاست های دولت الکترونیک از اهمیت برخوردارند، می بایست حفظ و ارتقا یابد. تعطیلی و برچیده شدن و ساده سازی کارکردی به منظور تبیین اینکه چرا باید آنچه که گفته شد به عنوان رویکردی قابل قبول تلقی شود، مفاهیم بسیار باارزشی به شمار می آیند.

کیدواژه ها: دیوان سالاری الکترونیک، دولت الکترونیک، اصلاحات بخش عمومی از طریق ICT

——————————————–

عنوان اصلی مقاله:  E-government and organizational change: Reappraising the role of ICT and bureaucracy in public service delivery

ترجمه فارسی عنوان:  دولت الکترونیک و تغییر سازمانی: ارزیابی مجدد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دیوان سالاری در ارائه ی خدمات عمومی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۶ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده حاکمیت شرکتی 2020

چکیده

آزمون های تجربی در مورد ارتباط بین حاکمیت شرکتی و سرمایه فکری در دست تحقیق می باشند، به خصوص از چهار چوب اقتصادهای در حال ظهور که در آن مکانیزم های حاکمیت شرکتی به دلیل برتری خانواده تمایل دارد عمدتا تشریفاتی باشد. هدف از این مطالعه بررسی شکاف موجود در ادبیات افشای سرمایه فکری (ICD) با انجام آزمون تجربی رابطه بین حاکمیت شرکتی و میزان ICD مربوط به شرکت بنگلادشی می باشد. ضمنا، یافته های کلیدی از این مطالعه نشان می دهد که یک رابطه غیر خطی بین مالکیت خانوادگی و میزان ICD وجود دارد. این تحقیق همچنین نشان داد که مالکیت خارجی، استقلال هیئت مدیره، و حضور کمیته حسابرسی به طور مثبت با میزان ICD مرتبط است. در مقابل، دوگانگی خانواده (به عنوان مثال، که در آن موقعیت های مدیر عامل و رئیس توسط دو نفر از همان خانواده اشغال می شود) بطور منفی با میزان ICD همراه می باشد.

کلمات کلیدی: فشای سرمایه فکری، حاکمیت شرکتی، تئوری نمایندگی، بنگلادش

————————————

عنوان اصلی مقاله:  Intellectual capital disclosures and corporate governance: An empirical examination

ترجمه فارسی عنوان:  افشای سرمایه فکری و حاکمیت شرکتی: آزمون تجربی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه حسابداری 2021

چکیده
اینترنت به طور گسترده ای توسط شرکت های پذیرفته شده در بورس برای مدیریت روابط سرمایه گذار مورد استفاده قرار می گیرد. از ژانویه ۲۰۰۷، سازمان مالی فرانسه از شرکت های پذیرفته شده در پاریس در خواست نموده است که تمام اطلاعات مالی اجباری را به منظور افزایش شفافیت اطلاعات از طریق اینترنت افشا نمایند. این مقاله به بررسی تاثیر افشای مبتنی بر اینترنت بر بازار سهام فرانسه از طریق تجزیه و تحلیل رابطه بین عدم تقارن اطلاعاتی و شیوه های افشا اینترنت می پردازد .گسترش مطالعات قبلی در مورد افشای مبتنی بر وب، یک چک لیست از ۴۰ آیتم برای ارزیابی سطح افشای داوطلبانه مبتنی بر اینترنت توسعه می یابد. اندازه گیری عدم تقارن اطلاعاتی از طریق گسترش و احتمال معامله اطلاع داده شده، ما نشان می دهیم که افشای بیشتر مبتنی بر وب عدم تقارن اطلاعات در بازار مالی فرانسه را کاهش می دهد.

کلید واژه ها: اینترنت، عدم تقارن اطلاعاتی، اطلاعات مالی

———————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Can Internet-based disclosure reduce information asymmetry?

ترجمه فارسی عنوان:  آیا افشای مبتنی بر اینترنت می تواند عدم تقارن اطلاعاتی را کاهش دهد؟

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده افشای سرمایه فکری در حسابداری 2020

چکیده
تحقیق ما به بررسی میزان و کیفیت افشای سرمایه فکری (IC) توسط شرکت های چینی می پردازد، و همچنین
عنوان بررسی می کند آیا روش های افشای شرکت های چینی انتظارات ذینفعان را برآومقوله می سازد. یک
رویکرد آمیخته، ترکیبی از عناصر کمی و کیفی، استفاده شد. شاخص های کدگذاری IC به عنوان یک ابزاری برای تجزیه و تحلیل گزارش های سالانه ۱۰۰ شرکت برتر پذرفته شده در بورس سهام آ توسعه داده شد. نتایج
نشان می دهد که سطح فعلی افشای IC از نظر میزان و کیفیت بسیار بالا بود و هیچ شکاف اطلاعاتی معناداری
بین انتظار ذینفعان چینی و روش های افشای واقعی شرکت های چینی وجود ندارد. این تحقیق شواهد بیشتری درمورد وضعیت افشای IC در کشور چین فراهم می کند، و کمک هایی به ادبیات موجود میکند.

کلید واژه ها: افشای سرمایه فکری، ذینفعان، چین

—————————————

عنوان اصلی مقاله:  Intellectual capital disclosure and the information gap: Evidence from China

ترجمه فارسی عنوان:  افشای سرمایه فکری و شکاف اطلاعاتی: شواهدی از چین

تعداد صفحات انگلیسی: ۹ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۲ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه

مقاله ترجمه شده سیستم اطلاعات غیررسمی در حسابداری 2020


چکیده

سنت مرسوم سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت (MAIS) فرض می‎نماید که همه مردم بطور ناخود آگاه در آدمک‎های فرهنگی فرو رفتند. بعلاوه، محققان MAIS کاملاً از هر چیزی راضی هستند اما سطح مطلوبیتی را فرض می‎کنند. در نتیجه این امر منجر به یافته‎های تحقیقاتی اشباع شده‎ای می‎شود. در عوض، متدلوژی قومی، گزینه‎ای دیگر برای کشف چگونگی اجرای تعامل کننده‎ها در فعالیت‎های روزانه می‎باشد. در عوض، محدودیت آن در توصیف عملکردهای واقع شده به نظریه فعالیت الگوی دیگر این اجازه را می‎دهد که این موضوعات را به ساختاری قابل رویت چارچوب‎بندی کنند. بعلاوه، این ترکیبات به هماهنگی بالقوه‎ای اجازه می‎دهد که مشابه به کیک اپرا می‎باشد و افق جدیدی را در تحقیق MAIS  رقم زده است.

کلمات کلیدی: کیک اپرا، سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت، آدمک فرهنگی، سیستم اطلاعات غیررسمی، متدلوژی قومی نظریه فعالیت

——————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Paradigm Blurred: Opera Cake in Management Accounting Information Research

ترجمه فارسی عنوان:  الگوی نامشخص: کیک اپرا در تحقق اطلاعات حسابداری مدیریت

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۳ صفحه

دانلود مقاله و ترجمه